Middelfart Genbrug udvider og lejer nye og større lokaler

Den 1. juni i år overtager Middelfart Genbrug lejemålet i den tidligere Jysk-butik på Langelandsvej 7, en forretningsejendom på hele 1.023 m2. Den nye Middelfart Genbrug åbner efter planen den 12. august i år. Indtil da vil der fortsat være åbent i de nuværende lokaler på Odensevej 34.

Efter 32 år i samme butik er det med vemod, at personalet nu må sige farvel til butikken i centrum. Middelfart Genbrug fortæller, at man i dag har akut mangel på plads til de mange effekter, som kommer ind. I tilknytning til genbrugsbutikken på Odensevej har man hidtil haft en møbelafdeling på Damgårdvej. Denne nedlægges i forbindelse med flytningen, idet de nye lokaler vil kunne rumme såvel butikkens varer som møblerne fra Damgårdvej.

Et nyt forretningskoncept
Når dørene åbnes til august, vil konceptet være et såkaldt standsalg eller loppesupermarked. Det betyder, at alle interesserede vil kunne leje en stand og sælge egne, brugte varer herfra. De frivillige i Middelfart Genbrug vil stå for salget, og lejeren af standen vil få overført pengene for standens salg.

Er man interesseret i at leje en standplads, er man velkommen til at henvende sig i butikken på Odensevej 34. Her er opstillet et eksempel på en stand, således at man kan danne sig et indtryk af mulighederne. Det er muligt at reservere en stand allerede nu, således at salget kan gå i gang allerede på åbningsdagen den 12. august.

Overskuddet går 100% til velgørende formål
Bag Middelfart Genbrug står tre organisationer, nemlig:  FDF i lokalområdet, KFUM’s Sociale Arbejde og Middelfart Y’s Men’s Club. Da hele konceptet hviler på frivilligt arbejde, forventer man et pænt overskud, som ubeskåret uddeles til foreninger og projekter, som arbejder for at skabe bedre vilkår for børn og familier med særlige behov, til spejderarbejde og til andre humanitære formål.

Der forestår nu en stor opgave med at gennemarbejde alle detaljer.  Middelfart Genbrug ser med stor forventning frem til at komme i gang med det nye koncept.
Genbrugsbutikken på Odensevej vil have åbent som hidtil frem til 1. august.

Hvis der er behov for yderligere information, står vi gerne til rådighed.

Torben Iversen
formand for bestyrelsen